Samozřejmě může nastat situace, kdy se nemůžete rozhodnout mezi více tématy. Pomoci vám může další technika, a sice myšlenkové klobouky!

Myšlenkové klobouky vymyslel pan Edward de Bono, který je také autorem termínu laterární myšlení (tedy myšlení, které není lineární, zaběhlé, s jedním řešením, ale myšlení s více nápady, jdoucí mimo hranice obvyklého myšlení). Klobouky mají mnoho využití. Celkem existuje 6 klobouků, každý má svoji barvu.
A každá barva představuje určitý způsob myšlení. Nebudeme zde dlouze popisovat všechny možnosti využití. Více si můžete přečíst v tomto článku.

Pro začátek vám budou stačit pouze tři klobouky - černýčervený žlutý. A právě tyto tři klobouky by vám měly pomoci vybrat to téma, které pro vás bude nejlepší.

Černý klobouk představuje kritiku, negativní aspekty. Červený klobouk představuje emoce (jakékoliv pocity, dobré i špatné). Žlutý je tu pak od toho, aby ukazovat to dobré, pozitivní.

Vypište si tedy témata, mezi kterými se nemůžete rozhodnout a přiřaďte ke každému všechny klobouky. Napište vše negativní k tématu, vypište své emoce, najděte vše pozitivní. Sami pak poznáte, které téma zvítězí. Opět doporučujeme zbytečně nespěchat.

Kloboukovou metodu si můžete dle libosti upravovat a vylepšovat. Vyzkoušeli jsme pro vás tzv. „ledničkovou metodu„. Jíst a pít musí totiž každý, lednici tedy navštívíte několikrát denně. Využijte ji k tomu, abyste se přinutili přemýšlet. Na lednici si připněte papír s klobouky a přinuťte se vždycky něco nového napsat před tím, než lednici otevřete. Každý jogurt, pití, zmrzlina, všechno musí být zaplaceno alespoň jednou novou myšlenkou. Pozn.: Donuťte se do lednice chodit sami, nezneužívejte partnera, rodiče, děti ani spolubydlící (ti za vás myslet nebudou). Občas se vám stane, že se před ledničkou chvíli „zaseknete“, ale hlad a chuť vás donutí něco vymyslet. I když občas máte problém s červeným kloboukem, protože hlad odvádí vaše emoce od tématu:)