Příklady předmětových katalogů

Zahraniční předmětové katalogy:

Yahoo! byl původně pouze katalog s hierarchicky setříděnými odkazy, postupně se však stal nejúspěšnějším a nejnavštěvovanějším internetovým portálem nabízející stovky nejrůznějších služeb. Ve snaze konkurovat Googlu se později vytvořil i fulltextový vyhledávač. Velmi populární službou je Yahoo! answers.
Google Directory umožňuje vyhledávat stránky podle kategorií. V tomto projektu Google spolupracuje s katalogem Open Directory Project, který je, podobně jako Wikipedie, administrován komunitou dobrovolníků z řad uživatelů internetu.
DMOZ je mezinárodní katalog, na kterém pracují dobrovolníci z řad převážně profesionálů v dané oblasti, což zajišťuje velmi vysokou úroveň zatříděných odkazů. DMOZ je neziskový projekt. Tím se odlišuje od většiny katalogů
a staví ho do pozice významného zdroje informací, který je neúplatný. Dostupná je také sekce World: Česky.
Galaxy je jeden z nejstarších předmětových katalogů na internetu. Byl vyvinut firmou LOGIKA Corporation.

České předmětové katalogy:

Seznam je první český vyhledávač, byl založen v roce 1996. Kromě katalogu a doplňkových služeb nabízí také fulltextové vyhledávání. Je orientovaný převážně na český a slovenský internet. Vyhledávač podporuje také skloňování, časování a technologii sitemap.
Centrum je další významný český katalog. V roce 2008 společnost Centrum.cz Holding BV koupilo portál Atlas.cz. Velmi populární je zejména jeho zpravodajský server Aktuálně.czAtlas nabídl jako první fulltextové vyhledávání v ČR. Centrum i Atlas se nyní více zaměřují na zajímavé služby.